ANUNȚ concurs de recrutare pentru ocuparea unor funcții publice de executie vacante 28.11.2024

 

           Direcţia Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor Ialomita, cu sediul in Slobozia, strada Lacului, nr. 12, jud. Ialomita, publica anuntul privind  organizarea concursului de recrutare pentru ocuparea unor funcții publice de executie vacante in baza art. VII, alin. (3) din OUG nr. 115/2023, și art. 88 alin. (2) din Anexa nr. 10 la OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare dupa cum urmeaza:

  • Consilier, clasa I, grad profesional superior, ID – 306055, Compartiment Catagrafie, Autorizare, Inregistrare / Serviciul Catagrafie, Autorizare, Inregistrare si Import Export;
  • Consilier, clasa I, grad profesional superior, I.D. – 534087, Compartiment Traces si Gestiunea Activitatii de Import Export / Serviciul Catagrafie, Autorizare, Inregistrare si Import Export;
  • Concursul se organizează la sediul Direcţiei Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Ialomita situat in loc. Slobozia, str. Lacului, nr. 12, jud. Ialomita;
  • Concursul de recrutare constă în trei probe succesive, după cum urmează:

– verificarea eligibilitatii candidatilor: 19.11.2024-25.11.2024

– proba scrisă: 28.11.2024, ora 10.00

– interviu ce va fi susținut în maxim 5 zile lucrătoare de la proba scrisă

  • Dosarele de înscriere la concurs se depun la secretariatul Direcţiei Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Ialomita, în termen de 20 de zile de la data publicării anunţului pe pagina de internet a instituţiei noastre, respectiv în perioada 10.2024-18.11.2024

Condiții de participare la concursul pentru ocuparea functiilor publice de:

  • Consilier, clasa I, grad profesional superior, ID – 306055, Compartiment Catagrafie, Autorizare, Inregistrare;
  • Consilier, clasa I, grad profesional superior, I.D. – 534087, Compartiment Traces si Gestiunea Activitatii de Import Export

 

  1. Condiții generale:

Conform art. 465 alin. (1) din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, poate ocupa o funcţie publică persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:

  1. are cetăţenia română şi domiciliu lîn România;
  2. cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
  3. are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
  4. are capacitate deplină de exerciţiu;
  5. este apt din punct de vedere medical să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pebază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie;
  6. îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice;
  7. îndeplineşte condiţiile specifice, conform fişei postului, pentru ocuparea funcţiei publice;
  8. nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de falsori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnat ori e sau dezincriminarea faptei;
  9. nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;
  10. nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;
  11. nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.
  12. Condiții specifice:
  • studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul fundamental științe biologice și biomedicale, ramura de știință medicină veterinară, domeniul de licență medicină veterinară, specializarea medicină veterinară;
  • minimum 7 ani vechime în specialitatea studiilor

BIBLIOGRAFIE ȘI TEMATICĂ

LA CONCURSUL DE RECRUTARE PENTRU OCUPAREA FUNCȚIEI PUBLICE DE CONSILIER, CLASA I, GRAD PROFESIONAL SUPERIOR – COMPARTIMENT CATAGRAFIE, AUTORIZARE, ÎNREGISTRARE/SERVICIUL CATAGRAFIE, AUTORIZARE, ÎNREGISTRARE ȘI IMPORT EXPORT

 

BIBLIOGRAFIE:

1.Constituţia României, republicată

  1. Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare
  2. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare
    4. Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare
  3. ORDIN nr. 57 din 24 iunie 2010 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind procedura de autorizare sanitară veterinară a unităţilor care produc, procesează, depozitează, transportă şi/sau distribuie produse de origine animală, cu modificările și completările ulterioare
  4. ORDIN nr. 83 din 23 iunie 2014 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind condiţiile de organizare şi funcţionare a unităţilor farmaceutice veterinare, precum şi procedura de înregistrare sanitară veterinară/autorizare sanitară veterinară a unităţilor şi activităţilor din domeniul farmaceutic veterinar, cu modificările și completările ulterioare
  5. ORDIN nr. 10 din 18 ianuarie 2024pentru aprobarea <LLNK 12024 0110FB01 0 26>Normei sanitare veterinare privind procedura de înregistrare/autorizare sanitar-veterinară a unităţilor, centrelor de colectare, transportatorilor şi mijloacelor de transport rutier din domeniul sănătăţii şi protecţiei animalelor şi pentru completarea, respectiv abrogarea unor acte normative din domeniul sanitar-veterinar şi pentru siguranţa alimentelor, cu modificările și completările ulterioare

 

TEMATICĂ

1.Constituţia României, republicată

  1. Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare
  2. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare
    4. Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare
  3. ORDIN nr. 57 din 24 iunie 2010pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind procedura de autorizare sanitară veterinară a unităţilor care produc, procesează, depozitează, transportă şi/sau distribuie produse de origine animală, cu modificările și completările ulterioare

– în integralitate

7.ORDIN nr. 83 din 23 iunie 2014pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind condiţiile de organizare şi funcţionare a unităţilor farmaceutice veterinare, precum şi procedura de înregistrare sanitară veterinară/autorizare sanitară veterinară a unităţilor şi activităţilor din domeniul farmaceutic veterinar, cu modificările și completările ulterioare

  • – în integralitate
  1. ORDIN nr. 10 din 18 ianuarie 2024pentru aprobarea <LLNK 12024 0110FB01 0 26>Normei sanitare veterinare privind procedura de înregistrare/autorizare sanitar-veterinară a unităţilor, centrelor de colectare, transportatorilor şi mijloacelor de transport rutier din domeniul sănătăţii şi protecţiei animalelor şi pentru completarea, respectiv abrogarea unor acte normative din domeniul sanitar-veterinar şi pentru siguranţa alimentelor, cu modificările și completările ulterioare
  • în integralitate

Atribuţiile postului de: Consilier, clasa I,  grad profesional superior, ID – 306055, Compartiment Catagrafie, Autorizare, Inregistrare;

  1. Atribuţii şi responsabilităţi generale:
  2. realizează controale oficiale, în domeniul specific de activitate, în conformitate cu Programele de Supraveghere şi Control aprobate de A.N.S.V.S.A. şi Programul Naţional Cadru de Control îndomeniul de competenţă, întocmeşte raportările specific şi le transmite la A.N.S.V.S.A.;
  3. propane directorului executiv al D.S.V.S.A. emitereaordonanţei de suspendare/interzicere a activităţii, în urma activităţii de control official desfăşurate, conform prevederilor legale;
  4. efectuează controalele oficiale prin metode şi tehnici adecvate, în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare, precum şi cu procedurile şi ghidurile aprobate de A.N.S.V.S.A.;
  5. verifică condiţiile care au stat la baza autorizării unităţilor atunci când desfăşoară controale oficiale; în cazul în care se identifică nereguli grave, de natură să producă prejudicii consumatorilor, vor lua măsuri de sistare a producţiei/activității în respective unitate. În cazul în care operatorul din sectorul hranei pentru animale sau din cel alimentar nu este în măsură să furnizeze garanţii adecvate cu privire la producţia viitoare, va declanşa procedurile de retragere a autorizării unităţii sau de suspendare a autorizării unităţii; în cazul în care operatorul din sectorul hranei pentru animale sau din cel alimentar poate garanta că va rezolva deficienţele într-un termen rezonabil;

5.aplică sancţiuni contravenţionale principale şi complementare şi poate propane suspendarea şi/sau interzicerea activităţiiunităţilor supuse autorizării/înregistrării sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, în urma constatării deficienţelor/neconformităţilor în controlul oficial efectuat, în conformitate cu prevederile legale;

  1. întocmeşte documentele referitoare la suspiciunile/confirmările bolilor notificabile la animale, inclusivzoonoze, pe întreglanţulalimentarşi le supunespreavizaredirectoruluiexecutiv adjunct şispreaprobaredirectoruluiexecutiv;
  2. transmite la A.N.S.V.S.A./D.S.V.S.A. dateleşidocumentelereferitoare la suspiciunile/confirmările bolilor notificabile la animale, inclusiv zoonoze, pe întregullanţalimentar, aprobate de Directorulexecutiv al D.S.V.S.A;
  3. transmite la institutelenaţionaleveterinare de referinţă probele, datele şi documentele referitoare la suspiciunile/confirmările bolilor notificabile la animale, inclusive zoonoze, pe întregul lanţ alimentar, cu aprobarea directorului executiv;
  4. monitorizează, analizeazăşirăspunde de comunicarea informaţiilor cu privire la bolilenotificabile la animale, inclusivzoonoze, înconformitate cu normelestabilite de A.N.S.V.S.A. şilegislaţiaînvigoare;
  5. întocmeşte proiectul de Plan cifric annual în baza Programului acțiunilor de supraveghere, prevenire și control al bolilor la animale, al celor transmisibile de la animale la om, protecția animalelor și protecția mediului, de imobilizare a animalelor care amenință viața sau integritatea corporală a persoanelor prin utilizarea și administrarea substanțelor din categoria stupefiante, psihotrope, de identificare și înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor, caprinelor și ecvideelor şi Programul de supraveghere şi control în domeniul siguranţei alimentelor şi îl supune spre avizare conducerii D.S.V.S.A;
  6. monitorizează şi răspunde de realizarea Planurilor cifrice anuale aprobate;
  7. răspunde de întocmirea anchetelor epidemiologice şi de întocmirea documentaţiei conexe declarării, notificării, combaterii şi stingerii focarelor de boli transmisibile la animale şi de la animale la om, în conformitate cu normele stabilite de A.N.S.V.S.A. şi legisla ţia în vigoare;
  8. verifică şi stabileşte statusul de sănătate a efectivelor de animale şi a exploataţiilor de animale;
  9. Realizează controale specific şi asigură completarea şi transmiterea documentaţiei către Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, cu privire la modul de respectare de către agricultori a SMR referitoare la domeniile specifice de competenţă;
  10. realizează acţiunile specific şi răspunde de sistemul de monitorizare şi raportare în domeniul sănătăţii, zoonozelor şi agenţilor zoonotici, conform legislaţiei specifice în vigoare;
  11. stabileşte şi dispune aplicarea măsurilor de confiscare a animalelor vii, de reţinere oficială/sechestru, de retragere şi/saudistrugere a produselor şi subproduselor alimentare sau nedestinate consumului uman, de origine animală şi non-animală, a produselor medicinal veterinare, hranei pentru animale şi a altor produse supuse controlului sanitar-veterinar, respectând prevederile legislaţiei în vigoare din domeniul sanitar – veterinary şi al siguranţei alimentelor, în urma controlului oficial, şi verifică modul de realizare a acestor măsuri, precum şi modul de corectare a neconformităţilor care au determinat aplicarea acestor măsuri;
  12. participă împreună cu alte instituţii abilitate, la acţiuni comune de control oficial sau la verificarea şi cercetarea unor presupuse abuzuri şi ilegalităţi în domeniul specific de activitate;
  13. răspunde de întocmirea corectă, potrivit legislaţiei specifice, a Procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor la normele sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor;
  14. intervine, în cazul unei epizootii, în gestionarea crizei, şi stabileşte împreună cu autorităţile şi instituţiile competente strategia necesară combaterii epidemiei;
  15. participă şi răspunde, conform atribuţiilor, pentru activitatea centrului local de combatere a bolilor animalelor;
  16. solicită, după caz, în exercitarea acţiunilor de control oficial la operatorii economici, copii ale documentelor şi/sau alte documentaţii relevante;
  17. participă la realizarea misiunilor întreprinse de DG SANTE, în domeniul sanitar veterinar şi pentru siguranţa alimentelor, prin prezentarea activităţii proprii, precum şi la realizarea misiunilor de audit întreprinse de către A.N.S.V.S.A;
  18. răspunde, întermenelelegale, la petiţiile, sesizărilerepartizatespresoluţionare, potrivitlegii;
  19. participă la instruiri dispuse de A.N.S.V.S.A.;
  20. participă şi la alte activităţi dispuse de conducerea D.S.V.S.A., în conformitate cu limitele de competenţă.
  21. Atribuții și responsabilități specifice

Compartimentul Autorizare, Înregistrare și Catagrafie are următoarele atribuţii şi responsabilităţi:

  1. verifică documentaţia depusă la D.S.V.S.A., pentru autorizarea/înregistrarea unităţilor/activităţilor supuse controlului sanitar–veterinary şi pentru siguranţa alimentelor precum şi a mijloacelor de transport care necesita deţinerea unei autorizări/înregistrări şi stabileşte conformitatea sau neconformitate aacesteia, raportat la prevederile legale în vigoare;
  2. verifică şi întocmeşte nota de constatare/referatul de evaluare, în concordanţă cu legislaţia în vigoare, pentru acordarea autorizaţiei/înregistrării sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor sau, după caz, primeşte referatul de evaluare întocmit de personalul din Circumscripţiile Sanitar – Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Oficiale, întocmeşte şi supune aprobării autorizaţia/documentul de înregistrare pentru unităţile/activităţile respective mijloacele de transport care îndeplinesc condiţiile prevăzute de lege şi asigură eliberarea acestora către titular/solicitant, cu consemnarea în registrele proprii a datelor relevante;
  3. în cazul în care unităţile/activităţile respective mijloacele de transport nu îndeplinesc condiţiile prevăzute de lege, comunică solicitanţilor refuzul emiterii autorizaţiei/documentului de înregistrare;
  4. ţine evidenţa, urmăreşte şi răspunde de respectarea termenelor de soluţionare prevăzute de lege pentru soluţionarea solicitărilor de autorizare/înregistrare;
  5. verifică documentaţia înaintată pentru unităţile/mijloacele de transport care vor fi autorizate/înregistrate sanitar-veterinar şi pentru siguranţa alimentelor, întocmeşte şi propune, sprea probare, directorului executiv, notificarea referitoare la avizarea proiectului pentru amplasarea, proiectarea şi construirea unităţilor, inclusiv a celor care intenţionează să acceseze fonduri naţionale şi europene;
  6. întocmeşte şi actualizează catagrafiei unităţilor autorizate/înregistrate sanitar-veterinar şi o transmite la A.N.S.V.S.A.;
  7. răspunde de întocmirea şi actualizarea bazelor de date cu privire la unităţile/activităţile autorizate/înregistrate, respective mijloacele de transport autorizate/înregistrate şi actualizează informaţiile specifice de pe website-ul A.N.S.V.S.A.;
  8. comunică periodic modificările catagrafiei unităţilor/activităţilor autorizate/înregistrate, respectiv a mijloacelor de transport autorizate/înregistrate către structurile control oficial ale D.S.V.S.A..
  9. primeşte referatul aprobat de directorul executive privind propunerea de suspendare/interzicere şi întocmeşte ordonanţa de suspendare/interzicere a unităţilor/activităţilor;
  10. transmite spre aprobare către directorul executive ordonanţele de suspendare/ interzicere a unităţilor/activităţilor şi răspunde de comunicarea ordonanţelor aprobate la operatorul în cauză, respective actualizarea catagrafiei;
  11. răspunde de comunicarea la Oficiul Registrului Comerţului şi altor instituţii, conform legislaţiei în vigoare, a ordonanţei de interzicere a activităţii, având în vederere spectarea termenului legal;
  12. creează, controlează şi gestionează pentru personalul din cadrul D.S.V.S.A., în funcţie de atribuţiile înscrise în fişa postului, conturile de acces în sistemele informatice sanitare veterinare ale D.S.V.S.A., fără a se limita la acestea, din S.N.I.I.A., LIMS, S.R.A.A.F., INTRANET, TRACES
  13. stabileşte în funcţie de domeniul specific de activitate al fiecărei structuri din cadrul D.S.V.S.A., nivelul de acces la informaţiile şi sistemul informatic pentru fiecare cont de utilizator în funcţie de atribuţiile înscrise în fişa postului;
  14. analizează datele înregistrate şi actualizarea acestora în sistemul informatic şi bazele de date ale A.N.S.V.S.A., conform prevederilor legale, stabileşte calitatea datelor analizate şi întocmeşte rapoarte statistice pentru structurile de specialitate în vederea utilizării lor pentru îndeplinirea atribuţiilor specifice domeniului de competenţă.;
  15. actualizează informaţiile cuprinse în pagina de Internet a D.S.V.S.A.
  16. difuzează, pe diferite căi mediatice, ghiduri şi materiale informative, cu aprobarea conducerii D.S.V.S.A., pentru conştientizarea şi sensibilizarea opiniei publice în ceea ce priveşte domeniile de interes sanitar veterinar şi pentru siguranţa alimentelor;
  17. identifică nevoile de instruire şi face propuneri privind instruirea personalului şi/sau operatorilor economici pe domeniile specifice de activitate;
  18. primeşte situaţiile privind gestionarea SNCU de la Serviciul Control Oficial Sănătate şi Bunăstare Animală şi de la Compartimentul Control Oficial Alimente de Origine Animală, centralizează şi răspunde de transmitereacătre A.N.S.V.S.A. a rapoartelor specifice.
  19. primeşte şi înregistrează petiţiile primate înconformitate cu Ordonanţa Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, cu modificările şi completările ulterioare;
  20. direcţionează petițiile, în funcţie de domeniul la care face referire, către structurile de specialitate din cadrul instituţiei, conform rezoluției/repartizării directorului executiv;
  21. transmite răspunsurile avizate de directorul executiv, primite din partea structurilor de specialitate din cadrul instituţiei către petent, cu respectarea termenelor prevăzute de legislaţia în vigoare;
  22. în scopul rezolvării cererilor şi sesizărilor primite, solicită, în termenele prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, cu modificările şi completările ulterioare, informaţii de la celelalte structuri din cadrul A.N.S.V.S.A., respective unităţi subordinate acesteia, în scopul formulării şi transmiterii răspunsului către petiţionari;
  23. colaborează cu alte instituţii ale administraţiei publice centrale şi locale, în activitatea de soluţionare a reclamaţiilor şi petiţiilor;
  24. asigură aplicarea prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, cu modificările şi completările ulterioare;
  25. întocmeşte, conform legislaţiei în vigoare, un raport semestrial privind analiza activităţii proprii de soluţionare a petiţiilor;
  26. asigură, în condiţiile legii, aplicarea prevederilor Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică;
  27. asigură asistenţă şi instruire în administrarea paginilor web ale D.S.V.S.A.;
  28. realizează activităţi de evaluare a unităţilor autorizate/înregistrate sanitary veterinary şi pentru siguranţa alimentelor, în vederea încadrării în grupa de risc, la solicitarea directorului executiv;
  29. înregistrează în register special operatorii economici care intermediază comerţul cu animale vii;
  30. răspunde la solicitările altor structuri din cadrul instituţiei sau ale A.N.S.V.S.A., precum şi ale persoanelor fizice şi juridice, privind domeniile de competenţă, conform legislaţiei în vigoare;
  31. răspunde de elaborarea şi avizarea planurilor de măsuri/acţiuni faţă de recomandările/măsurile primate în urma auditurilor/controalelor interne şi externe a activităţilor specifice, precum şi de realizarea acestora în termenele stabilite, în conformitate cu legislaţia specific în vigoare;
  32. realizează şi alte activităţi dispuse de conducerea instituţiei, în baza legislaţiei în vigoare, în limita competenţelor specifice

BIBLIOGRAFIE ȘI TEMATICĂ

LA CONCURSUL DE RECRUTARE PENTRU OCUPAREA FUNCȚIEI PUBLICE DE CONSILIER, CLASA I, GRAD PROFESIONAL SUPERIOR – COMPARTIMENT TRACES ȘI GESTIUNEA ACTIVITĂȚII DE IMPORT EXPORT/SERVICIUL CATAGRAFIE, AUTORIZARE, ÎNREGISTRARE ȘI IMPORT EXPORT

 

BIBLIOGRAFIE:

1.Constituţia României, republicată

  1. Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare
  2. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare
    4. Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare
  3. Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare

5.REGULAMENTUL (UE) 2017/625 –Controalele oficiale și alte activități oficiale efectuate pentru a asigura aplicarea legislației alimentare și furaje, normele privind sănătatea și bunăstarea animalelor, sănătatea plantelor și produsele de protecție a plantelor, modificarea Regulamentelor (CE) nr. 999/2001, (CE) nr. 396/2005, (CE) nr. 1069/2009, (CE) nr. 1107/2009, (UE) nr. 1151/2012, (UE) nr. 652/2014, (UE) ) 2016/429 și (UE) 2016/2031 ale Parlamentului European și ale Consiliului, Regulamentele Consiliului (CE) nr. 1/2005 și (CE) nr. 1099/2009 și Directivele Consiliului 98/58 / CE, 1999/74 / CE, 2007/43 / CE, 2008/119 / CE și 2008/120 / CE și de abrogare a Regulamentelor (CE) nr. 854/2004 și (CE) nr. 882/2004 ale Parlamentului European și ale Consiliului, Directivele Consiliului 89 / 608 / CEE, 89/662 / CEE, 90/425 / CEE, 91/496 / CEE, 96/23 / CE,96/93 / CE și 97/78 / CE și Decizia 92/438 / CEE a Consiliului (Regulamentul privind controalele oficiale), cu modificările și completările ulterioare

  1. Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/1715 al Comisiei din 30 septembrie 2019 de stabilire a normelor privind funcționarea sistemului de gestionare a informațiilor pentru controalele oficiale și a componentelor sistemice ale acestuia (Regulamentul IMSOC), cu modificările și completările ulterioare
  2. Regulamentul (UE) nr. 142/2011 al Comisiei din 25 februarie 2011 de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1069/2009 al Parlamentului European și al Consiliului de stabilire a unor norme sanitare privind subprodusele de origine animală și produsele derivate care nu sunt destinate consumului uman și de punere în aplicare a Directivei 97/78/CE a Consiliului în ceea ce privește anumite probe și produse care sunt scutite de la controalele sanitar-veterinare la frontieră în conformitate cu directiva menționată, cu modificările și completările ulterioare

TEMATICĂ

1.Constituţia României, republicată

  1. Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare
  2. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare
  3. Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare
  4. REGULAMENTUL (UE) 2017/625 –Controalele oficiale și alte activități oficiale efectuate pentru a asigura aplicarea legislației alimentare și furaje, normele privind sănătatea și bunăstarea animalelor, sănătatea plantelor și produsele de protecție a plantelor, modificarea Regulamentelor (CE) nr. 999/2001, (CE) nr. 396/2005, (CE) nr. 1069/2009, (CE) nr. 1107/2009, (UE) nr. 1151/2012, (UE) nr. 652/2014, (UE) ) 2016/429 și (UE) 2016/2031 ale Parlamentului European și ale Consiliului, Regulamentele Consiliului (CE) nr. 1/2005 și (CE) nr. 1099/2009 și Directivele Consiliului 98/58 / CE, 1999/74 / CE, 2007/43 / CE, 2008/119 / CE și 2008/120 / CE și de abrogare a Regulamentelor (CE) nr. 854/2004 și (CE) nr. 882/2004 ale Parlamentului European și ale Consiliului, Directivele Consiliului 89 / 608 / CEE, 89/662 / CEE, 90/425 / CEE, 91/496 / CEE, 96/23 / CE,96/93 / CE și 97/78 / CE și Decizia 92/438 / CEE a Consiliului (Regulamentul privind controalele oficiale) , cu modificările și completările ulterioare
  • în integralitate

7.Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/1715 al Comisiei din 30 septembrie 2019 de stabilire a normelor privind funcționarea sistemului de gestionare a informațiilor pentru controalele oficiale și a componentelor sistemice ale acestuia (Regulamentul IMSOC) , cu modificările și completările ulterioare 

– în integralitate

  1. Regulamentul (UE) nr. 142/2011 al Comisiei din 25 februarie 2011 de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1069/2009 al Parlamentului European și al Consiliului de stabilire a unor norme sanitare privind subprodusele de origine animală și produsele derivate care nu sunt destinate consumului uman și de punere în aplicare a Directivei 97/78/CE a Consiliului în ceea ce privește anumite probe și produse care sunt scutite de la controalele sanitar-veterinare la frontieră în conformitate cu directiva menționată, cu modificările și completările ulterioare

-în integralitate

Atribuţiile postului de: Consilier, clasa I, grad profesional superior, I.D. – 534087, Compartiment Traces si Gestiunea Activitatii de Import Export

  1. Atribuţii şi responsabilităţi generale:
  2. realizează controale oficiale, în domeniul specific de activitate, în conformitate cu Programele de Supraveghereşi Control aprobate de A.N.S.V.S.A. şi Programul Naţional Cadru de Control în domeniul de competenţă, întocmeşte raportările specifice şi le transmite la A.N.S.V.S.A.;
  3. propane directorului executiv al D.S.V.S.A. emiterea ordonanţei de suspendare/interzicerea activităţii, în urma activităţii de control official desfăşurate, conform prevederilorlegale;
  4. efectuează controalele oficiale prin metode şi tehnici adecvate, în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare, precum şi cu procedurile şi ghidurile aprobate de A.N.S.V.S.A.;
  5. verifică condiţiile care au stat la baza autorizării unităţilor atunci când desfăşoară controale oficiale; în cazul în care se identifică nereguli grave, de natură să producă prejudicii consumatorilor, vor lua măsuri de sistare a producţiei/activității în respectiva unitate. În cazul în care operatorul din sectorul hranei pentru animale sau din cel alimentar nu este în măsură să furnizeze garanţii adecvate cu privire la producţia viitoare, va declanşa procedurile de retragerea autorizării unităţii sau de suspendare a autorizării unităţii; în cazul în care operatorul din sectorul hranei pentru animale sau din cel alimentar poate garanta că va rezolva deficienţele într-un termen rezonabil;

5. aplică sancţiuni contravenţionale principale şi complementare şi poate propane suspendarea şi/sau interzicerea activităţii unităţilor supuse autorizării/înregistrării sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, în urma constatării deficienţelor/neconformităţilor încontroluloficialefectuat, în conformitate cu prevederile legale;

  1. întocmeşte documentele referitoare la suspiciunile/confirmările bolilor notificabile la animale, inclusive zoonoze, pe întreg lanţul alimentar şi le supune spre avizare directorului executiv adjunct şi spre aprobare directorului executiv;
  2. transmite la A.N.S.V.S.A./D.S.V.S.A. datele şi documentele referitoare la suspiciunile/confirmările bolilor notificabile la animale, inclusiv zoonoze, pe întregul lanţ alimentar, aprobate de Directorul executiv al D.S.V.S.A;
  3. transmite la institutelenaţionaleveterinare de referinţă probele, dateleşidocumentelereferitoare la suspiciunile/confirmărilebolilornotificabile la animale, inclusivzoonoze, pe întregullanţalimentar, cu aprobareadirectoruluiexecutiv;
  4. monitorizează, analizează şi răspunde de comunicarea informaţiilor cu privire la bolile notificabile la animale, inclusive zoonoze, în conformitate cu normele stabilite de A.N.S.V.S.A. şi legislaţia în vigoare;
  5. întocmeşte proiectul de Plan cifric annual în baza Programului acțiunilor de supraveghere, prevenire și control al bolilor la animale, al celor transmisibile de la animale la om, protecția animalelor și protecția mediului, de imobilizare a animalelor care amenință viața sau integritatea corporală a persoanelor prin utilizarea și administrarea substanțelor din categoria stupefiante, psihotrope, de identificare și înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor, caprinelor și ecvideelor şi Programul de supraveghere şi control în domeniul siguranţei alimentelor şi îl supune spre avizare conducerii D.S.V.S.A;
  6. monitorizează şi răspunde de realizarea Planurilor cifrice anuale aprobate;
  7. răspunde de întocmirea anchetelor epidemiologice şi de întocmirea documentaţiei conexe declarării, notificării, combaterii şi stingerii focarelor de boli transmisibile la animale şi de la animale la om, în conformitate cu normele stabilite de A.N.S.V.S.A. şi legislaţia în vigoare;
  8. verifică şi stabileşte statusul de sănătate a efectivelor de animale şi a exploataţiilor de animale;
  9. Realizează controale specifice şi asigură completarea şi transmiterea documentaţiei către Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, cu privire la modul de respectare de către agricultori a SMR referitoare la domeniile specifice de competenţă;
  10. realizează acţiunile specifice şi răspunde de sistemul de monitorizare şi raportare în domeniul sănătăţii, zoonozelor şi agenţilor zoonotici, conform legislaţiei specifice în vigoare;
  11. stabileşte şi dispune aplicarea măsurilor de confiscare a animalelor vii, de reţinere oficială/sechestru, de retragere şi/sau distrugere a produselor şi subproduselor alimentare sau nedestinate consumului uman, de origine animal şi non-animală, a produselor medicinal veterinare, hranei pentru animale şi a altor produse supuse controlului sanitar-veterinar, respectând prevederile legislaţiei în vigoare din domeniul sanitar – veterinary şi al siguranţei alimentelor, în urma controlului oficial, şi verifică modul de realizare a acestor măsuri, precum şi modul de corectare a neconformităţilor care au determinat aplicarea acestor măsuri;
  12. participă împreună cu alte instituţii abilitate, la acţiunic omune de control official sau la verificarea şi cercetarea unor presupuse abuzuri şi ilegalităţi în domeniul specific de activitate;
  13. răspunde de întocmirea corectă, potrivit legislaţiei specifice, a Procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor la normele sanitareveterinare şi pentru siguranţa alimentelor;
  14. intervine, în cazul unei epizootii, în gestionarea crizei, şi stabileşte împreună cu autorităţile şi instituţiile competente strategia necesară combaterii epidemiei;
  15. participă şi răspunde, conform atribuţiilor, pentrua ctivitatea centrului local de combatere a bolilor animalelor;
  16. solicită, după caz, în exercitareaacţiunilor de control oficial la operatorii economici, copii ale documentelor şi/sau alte documentaţii relevante;
  17. participă la realizarea misiunilor întreprinse de DG SANTE, în domeniul sanitary veterinary şi pentru siguranţa alimentelor, prin prezentarea activităţii proprii, precum şi la realizarea misiunilor de audit întreprinse de către A.N.S.V.S.A;
  18. răspunde, în termenele legale, la petiţiile, sesizările repartizate spre soluţionare, potrivit legii;
  19. participă la instruiri dispuse de A.N.S.V.S.A.;
  20. participă şi la alte activităţi dispuse de conducerea D.S.V.S.A., în conformitate cu limitele de competenţă.

 

  1. Atribuții și responsabilități specifice

Compartimentul TRACES şi Gestiunea Activităţii de Import – Export are următoarele atribuţii şi responsabilităţi:

  1. monitorizează activităţile de comerţ intracomunitar, importul şi exportul de animale vii, embrioni, ovule, material seminal, hrană pentru animale, produse medicinal veterinare, produse alimentare şi SNCU pe teritoriul de competenţă al D.S.V.S.A. şi notifică directorul executiv adjunct pentru dispunerea controalelor ce se impun.
  2. organizează sesiuni de instruire/informare cu privire la legislaţia aferentă şi metodologia de aplicare privind activităţile de comerţ intracomunitar, import şi export de produse alimentare, produse medicinal veterinare, animale vii, embrioni, ovule, material seminal, hranei pentru animale şi SNCU.
  3. gestionează şi distribuie medicilor veterinari oficiali certificatele pentru comerţul intracomunitar, importul, exportul şi pentru circulaţia pe teritoriul României a animalelor vii, embrionilor, ovulelor, materialului seminal, alimentelor, hranei pentru animale şi SNCU, în conformitate cu modelele aprobate/agreate de A.N.S.V.S.A.;
  4. răspunde la solicitările altor structuri din cadrul instituţiei sau ale A.N.S.V.S.A., precum şi ale persoanelor fizice şi juridice, privind domeniile de competenţă, conform legislaţiei în vigoare;
  5. răspunde de elaborarea şi avizarea planurilor de măsuri/acţiuni faţă de recomandările/măsurile primate în urma auditurilor/controalelor interne şi externe a activităţilor specifice, precum şi de realizarea acestora în termenele stabilite, în conformitate cu legislaţia specific în vigoare;
  6. realizează şi alte activităţi dispuse de conducerea instituţiei, în bazalegislaţiei în vigoare, în limita competenţelor specifice

Conţinutul dosarului de concurs și modalitatea de înscriere la concurs

–  Dosarul de concurs conţine, în mod obligatoriu:

  1. a) formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit. b) din Anexa nr. 10 din OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare prin raportare la art. VII din OUG nr. 121/2023;
  2. b) copia cărţii de identitate;
  3. c) copia actului doveditor emis de autorităţile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naştere;
  4. d) copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deţinut, potrivit prevederilor din prezentul cod, după caz;
  5. e) copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări sau deţinerea unor competenţe specifice, după caz;
  6. f) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecţie de către medicul de familie al candidatului, şi a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;
  7. g) cazierul judiciar;
  8. h) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;
  9. i) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare. Pentru funcţiile publice de conducere, dosarul de concurs include şi copia diplomei de master în domeniul administraţiei publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice sau a diplomei echivalente conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea nr. 199/2023, cu modificările şi completările ulterioare.

Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul declarat admis la proba de verificare a eligibilităţii şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfăşurării etapei de selecţie, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică. În situaţia în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicită expres preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional.

Conform dispozițiilor art. VII alin. (15) din OUG nr. 121/2023 coroborate cu cele ale art. 38 alin. (7) din Anexa 10 la OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, modelul orientativ al adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată care atestă vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor este prevăzut la art. 137 lit. e) din Anexa 10 la OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare.

  • Modalitatea de înscriere la concurs

Potrivit dispozițiilor art. VII alin. (17) din OUG nr. 121/2023, dosarul de concurs se poate depune personal de către candidat, se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat sau se poate transmite în format electronic, la adresa de e-mail indicată de autoritatea sau instituţia publică în anunţul de concurs. Dosarelor de concurs transmise de candidaţi la adresa de e-mail indicată de autoritatea sau instituţia publică în anunţul de concurs după terminarea programului de lucru al autorităţii sau instituţiei publice, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie număr de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat ca fiind depus în termen.

Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligaţia candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfăşurării probei interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică în cazul promovării concursului.

Persoana de contact: Adriana Popi, consilier juridic, 0243232069, 0243232079, office-ialomita@ansvsa.ro

Afișat în data de 28.10.2024, la sediul și pe pagina de internet a Directiei Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor Ialomita