ANUNŢ
Direcţia Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor Ialomita, cu sediul in Slobozia, strada Lacului, nr. 12, jud. Ialomita organizează concurs de recrutare pentru ocuparea funcţiei publice vacante de:
- Consilier achizitii publice, clasa I, grad profesional principal, ID – 336096, Compartiment Achizitii – Investitii;
- Concursul se organizează la sediul Direcţiei Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Ialomita situat loc. Slobozia, str. Lacului, nr. 12, jud. Ialomita;
- Concursul de recrutare constă în trei probe succesive, după cum urmează:
– selectia dosarelor de înscriere: 14.12.2021-20.12.2021
– proba scrisă: 24.12.2021
– interviu ce va fi susținut în maxim 5 zile lucrătoare de la proba scrisă
- Dosarele de înscriere la concurs se depun la secretariatul Direcţiei Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Ialomita, în termen de 20 de zile de la data publicării anunţului pe pagina de internet a instituţiei noastre, respectiv în perioada 11.2021-13.12.2021
- Persoană de contact: Trifu Elena – referent, Compartimentul Juridic şi Resurse, DSVSA Ialomita, tel. 0243232079. Int. 108, e-mail office-ialomita@ansvsa.ro;
- Se pot prezenta la următoarea probă numai candidaţii admişi la proba precedentă.
- Pentru probele concursului de recrutare punctajele se stabilesc astfel:
– pentru proba scrisă punctajul este de maximum 100 de puncte,
– pentru proba interviu punctajul este de maximum 100 de puncte.
Sunt declaraţi admişi la proba scrisă, respectiv la interviu, candidaţii care au obţinut minimum de 50 de puncte.
Punctajul final se calculează prin însumarea punctajelor obţinute la proba scisă şă interviu.
După afişarea rezultatelor obţinute la selecţia dosarelor, proba scrisă sau interviu, candidaţii nemulţumiţi pot face contestaţie.
Se consideră admis candidatul care a obţinut cel mai mare punctaj dintre candidaţii care au concurat, cu condiţia ca aceştia să fi obţinut punctajul minim necesar.
- Dosarul de concurs va conţine în mod obligatoriu
- documentele prevăzute la art. 49 din Hotărârea Guvernului nr. 611/2008, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv:
- formularul de înscriere, prevăzut în anexa nr. 3;
- curriculum vitae, modelul comun european;
- copia actului de identitate;
- copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări;
- copia carnetului de muncă şi după caz, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi, după caz, în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice;
- copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului;
- cazierul judiciar;
- declaraţia pe propria răspundere sau adeverinţa care să ateste calitatea sau lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia.
Modelul orientativ al adeverinţei menţionate la punctul 5 este cel prevăzut în anexa nr. 2D din Hotărârea Guvernului nr. 611/2008, cu modificările şi completările ulterioare.
Adeverinţele care au un alt format decât modelul orientativ, trebuie să cuprindă elemente similare celor prevăzute în anexa nr. 2D şi din care să rezulte cel puţin următoarele informaţii: funcţia/funcţiile ocupată/ocupate, nivelul studiilor solicitate pentru ocuparea acesteia/acestora, temeiul legal al desfăşurării activităţii, vechimea în muncă acumulată, precum şi vechimea în specialitatea studiilor.
Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătăţii Publice.
Copiile de pe actele menţionate mai sus, se prezintă în copii legalizate sau însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitate cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.
Documentul prevăzut la punctul 7 poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere, în acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire. în situaţia în care candidatul solicită expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional.
- Condițiile generale de participare sunt cele prevăzute de art. 465 alin. (1) și alin. (2) din O.U.G. nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu completările ulterioare respectiv:
- a)are cetățenia română și domiciliul în România;
- b) cunoaște limba română, scris și vorbit;
- c) are vârsta de minimum 18 ani împliniți;
- d) are capacitate deplină de exercițiu;
- e) este apt din punct de vedere medical și psihologic să exercite o funcție publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităților specializate acreditate în condițiile legii;
- f) îndeplinește condițiile de studii și vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcției publice;
- g) îndeplinește condițiile specifice, conform fișei postului, pentru ocuparea funcției publice;
- h) nu a fost condamnată pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului sau contra autorității, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni care împiedică înfăptuirea justiției, infracțiuni de fals ori a unei infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției publice, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
- i) nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcție publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârșit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condițiile legii;
- j) nu a fost destituită dintr-o funcție publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;
- k) nu a fost lucrător al Securității sau colaborator al acesteia, în condițiile prevăzute de legislația specifică.”.
- . Condițiile specifice necesare îndeplinirii atribuțiilor stabilite prin fișa postului pentru functia publica de consilier, grad profesional principal sunt următoarele:
- studii universitare de licentă absolvite cu diplomă de licenta sau echivalenta in domeniul fundamental: ramura de stiinta, stiinte economice, domeniul stiinte economice ;
- Perfecţionări (specializări): nu este cazul
- Vechimea în specialitate necesară: minimum 5 ani.
BIBLIOGRAFIE și TEMATICĂ
la concursul de recrutare organizat pentru ocuparea funcției publice de execuție de consilier achiziții publice, grad profesional principal – Compartiment Achizitii-Investitii/DSVSA Ialomita
BIBLIOGRAFIE
1. Constituţia României, republicată
2. Titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare,
3. Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare
4. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
- Hotărârea nr.1415/2009, privind organizarea si funcţionarea Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare si pentru Siguranţa Alimentelor si a unităţilor din subordinea acesteia,cu modificările si completările ulterioare;
- Ordonanţa nr.42/2004 privind organizarea activităţii sanitare veterinare si pentru siguranţa alimentelor cu modificările si completările ulterioare
- Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare;
8. Legea nr. 99/2016 privind achiziţiile sectoriale cu modificările şi completările ulterioare; - Legea nr.100/2016 privind concesiunile de lucrări şi concesiunile de servicii, cu modificările şi completările ulterioare;
10. Legea nr. 101/2016 privind remediile şi căile de atac în materie de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor sectoriale şi a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Consiliului National de Soluţionare a Contestaţiilor, cu modificările şi completările ulterioare;
11. Hotărârea Guvernului nr. 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare;
12. Hotărârea Guvernului nr. 394/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului sectorial/acordului-cadru din Legea nr. 99/2016 privind achiziţiile sectoriale, cu modificările şi completările ulterioare;
13. Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 98/2017 privind funcţia de control ex-ante al procesului de atribuire a contractelor/acordurilor-cadru de achiziţie publică, a contractelor/acordurilor-cadru sectoriale şi a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii, cu modificările şi completările ulterioare;TEMATICĂ:
- Drepturi, libertăţi şi îndatoriri fundamentale;
- Autorităţile publice. Preşedintele României, Parlamentul, Guvernul şi raporturile Parlamentului cu Guvernul;
- Atribuţiile şi deciziile Curţii Constituţionale;
- Administraţia publică centrală de specialitate;
- Funcţia publică şi funcţionarul public – Definiții. Statutul funcționarilor publici;
- Norme privind respectarea demnităţii umane, protecţia drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului, prevenirii şi combaterii incitării la ură şi discriminare;
- Egalitatea de şanse şi tratament. Definiţii în această materie. Egalitatea de şanse şi tratament între femei şi bărbaţi în domeniul muncii. Egalitatea de şanse între femei şi bărbaţi în ceea ce priveşte participarea la luarea deciziei. Sesizări/reclamații privind discriminarea pe criteriul de sex.
- Organizarea si funcţionarea Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare si pentru Siguranţa Alimentelor si a unităţilor din subordinea acesteia;
- Organizarea activităţii sanitare veterinare si pentru siguranţa alimentelor
- Legea nr. 98/2016 privind achizitiile publice, cu modificările şi completările ulterioare – în integralitate
- Legea nr. 99/2016 privind achiziţiile sectoriale, cu modificările şi completările ulterioare;
• Reguli generale de participare şi desfăşurare a procedurilor de atribuire
• Modalităţile de atribuire
• Organizarea şi desfăşurarea procedurii de atribuire
• Executarea contractului de achizitie publica - Legea nr.100/2016 privind concesiunile de lucrări şi concesiunile de servicii, cu modificările şi completările ulterioare; – în integralitate
- Legea nr. 101/2016 privind remediile şi căile de atac în materie de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor sectoriale şi a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor; – in integralitate
- HG 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare. – în integralitate
- HG 394/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului sectorial/acordului-cadru din Legea nr. 99/2016 privind achiziţiile sectoriale, cu modificările şi completările ulterioare;
• Planificarea şi pregătirea realizării achiziţiei sectoriale
• Realizarea achiziţiei publice
• Executarea contractului de sectorial/ acordului-cadru
- OUG nr. 98/2017 privind funcţia de control ex ante al procesului de atribuire a contractelor/acordurilor-cadru de achiziţie publică, a contractelor/acordurilor-cadru sectoriale şi a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii, cu modificările şi completările ulterioare;
• Iniţierea controlului ex ante
• Desfăşurarea activităţii de control al documentaţiei de atribuire, al anunţului de tip erată şi al solicitărilor de clarificări/informaţii suplimentare
• Avizul conform al ANAP
• Procedura de conciliere
Atribuţiile postului:
Atribuţii şi responsabilităţi generale :
- asigură şi răspunde de realizarea sarcinilor de serviciu dispuse de conducerea D.S.V.S.A. şi de către A.N.S.V.S.A., în termenele stabilite de acestea;
- aplică și respectă prevederile Legii contabilității nr. 82/1991, republicată cu modificarile și completările ulterioare, a Legii finanțelor publice nr. 500/2002, cu modificarile și completările ulterioare și a celorlalte acte normative specifice în vigoare;
- aplică și respectă prevederile Legii 98/2016 privind achizitiile publice, Legii 99/2016 privind achizitiile sectoriale, Legii 100/2016 privind concesiunile de lucrari si concesiunile de servicii, Legii 101/2016 privind remediile si caile de atac in materie de atribuire și a celorlalte acte normative specifice în vigoare
- răspunde de corectitudinea, oportunitateași legalitatea tuturor operațiunilor executate și a documentelor sau situațiilor întocmite, răspunde de angajamentele ce rezultă din operațiunile sau documentele care intră în sfera sa de activitate sau care au incidență cu acestea, chiar dacă nu este necesară sau prezentă viza sau semnătura proprie;
- organizează, verifică şi răspunde de buna desfăşurare a activităţii financiar-contabile a D.S.V.S.A., cu respectarea legislaţiei specifice în vigoare;
Atribuţii şi responsabilităţi specifice:
- notifică structurile din cadrul D.S.V.S.A. cu privire la transmiterea solicitărilor necesarului de produse, servicii şi lucrări identificate, precum şi a preţului unitar/total al acestora, centralizează solicitările şi elaborează strategia anuală de contractare şi programul anual al achiziţiilor publice, pentru activitatea proprie, pe baza necesităţilor transmise de structurile din cadrul D.S.V.S.A.;
- actualizează, pe baza necesităţilor transmise de structurile din cadrul D.S.V.S.A., strategia anuală de contractare şi programul anual al achiziţiilor publice, operând modificările şi completările corespunzătoare;
- primeşte de la structurile de specialitate din cadrul D.S.V.S.A. referatele de necesitate, însoţite de specificaţiile tehnice necesare întocmirii caietelor de sarcini, precum şi propunerile de desemnare, în funcţie de necesitate, a unor experţi cooptaţi, aprobate de conducerea D.S.V.S.A., pentru achiziţionarea acelor produse, servicii şi lucrări care vizează strict activitatea proprie structurii;
- elaborează, sau după caz, coordonează activitatea de elaborare a documentaţiei de atribuire, a documentelor-suport, precum şi a strategiei de contractare pentru organizarea şi derularea procedurii de achiziţii publice de produse, servicii sau lucrări;
- transmite către Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice orice informaţie solicitată de aceasta, în condiţiile prevăzute de legislaţia în vigoare;
- transmite spre publicare anunţurile privind achiziţiile publice către Sistemul Electronic de Achiziţii Publice;
- notifică Sistemul Electronic de Achiziţii Publice cu privire la achiziţia directă, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
- întreprinde demersurile necesare pentru înregistrarea/reînnoirea/recuperarea înregistrării D.S.V.S.A. în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice sau recuperarea certificatului digital, dacă este cazul;
- organizează procedurile de achiziţie publică şi participă, în calitate de preşedinte sau de membru, după caz, în componenţa tuturor comisiilor de evaluare a ofertelor pentru achiziţionarea produselor/serviciilor/lucrărilor, necesare bunei funcţionării a D.S.V.S.A.;
- realizează achiziţiile directe în condiţiile prevăzute de legislaţia în vigoare privind achiziţiile publice şi în conformitate cu procedura specifică D.S.V.S.A.;
- constituie şi gestionează dosarul achiziţiei publice;
- întocmeşte şi înaintează spre semnare proiecte de acorduri-cadru şi de contracte pentru servicii, produse şi lucrări achiziţionate de D.S.V.S.A., necesare aparatului propriu al D.S.V.S.A.;
- urmăreşte derularea contractelor de achiziţie publică, necesare bunei desfăşurări a activităţii proprii a D.S.V.S.A. şi asigură menţinerea unei legături permanente cu operatorii economici, parteneri de contracte, în vederea respectării obligaţiilor asumate prin contractele pentru care urmărirea derulării este de competenţa exclusivă a biroului;
- pune la dispoziţia comisiei de recepţie din cadrul D.S.V.S.A. documentele aferente pentru întocmirea proceselor-verbale de recepţie şi avizarea acestora de către comisia de recepţie;
- răspunde de respectarea programului anual al achiziţiilor publice şi de încadrarea în prevederile bugetare;
- elaborează, ori de câte ori este necesar, note justificative în vederea iniţierii achiziţiei publice, cu încadrarea în fondurile aprobate, şi le supune spre aprobare ordonatorului principal de credite, în urma centralizării referatelor de necesitate întocmite de structurile din D.S.V.S.A.;
- colaborează cu celelalte structuri din cadrul D.S.V.S.A. în formularea răspunsurilor la notificările prealabile ale persoanelor care se consideră vătămate într-un drept ori într-un interes legitim în legătură cu sau în cadrul procedurilor de atribuire a contractelor, ori la solicitările Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor sau ale instanţei de judecată, în termenele prevăzute de lege;
- colaborează cu Biroul/Compartimentul Juridic şi Resurse Umane în formularea apărărilor D.S.V.S.A. în cazul procedurilor de atribuire contestate la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor sau la instanţa de judecată;
- pune în aplicare deciziile şi încheierile pronunţate de către Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, precum şi hotărârile instanţei de judecată;
- răspunde la solicitările altor structuri din cadrul instituţiei sau ale A.N.S.V.S.A., precum şi ale persoanelor fizice şi juridice, privind domeniile de competenţă, conform legislaţiei în vigoare;
- Răspunde de elaborarea şi fundamentarea propunerilor privind proiectul de buget anual şi cu ocazia rectificărilor bugetare, pe baza strategiilor şi a proiectelor prioritare ale D.S.V.S.A., împreună cu structurile de specialitate, pe care le înaintează la termen ordonatorului principal de credite ;
- organizează şi răspunde de realizarea activităţilor specifice de evidenţă contabilă pentru D.S.V.S.A., asigurându-se de efectuarea corectă şi la timp a înregistrărilor contabile, conform legislaţiei în vigoare;
- întocmește documentele specifice, controlează și răspunde de aplicarea prevederilor legale pentru programele cofinanțate, pe domeniul de competență;
- elaborează, în colaborare cu structurile din cadrul D.S.V.S.A. Ialomița, nomenclatoarele arhivistice, realizează sistemul de evidență a lucrărilor supuse arhivării;
- soluţionează petiţiile primite în responsabilitatea sa şi comunică răspunsurile către Biroul/Compartimentul Autorizare, Înregistrare, TRACES şi gestiunea activităţii de Import- Export, având în vedere respectarea termenului legal de răspuns către petent, în conformitate cu prevederile legale;
- răspunde de elaborarea şi avizarea planurilor de măsuri/acţiuni faţă de recomandările/măsurile primite în urma auditurilor/controalelor interne şi externe a activităţilor specifice, precum şi de realizarea acestora în termenele stabilite, în conformitate cu legislaţia specifică în vigoare;
- realizează şi alte activităţi dispuse de conducerea instituţiei, în baza legislaţiei în vigoare, în limita competenţelor specifice.
COMPARTIMENTUL COMUNICARE DIN CADRUL DSVSA IALOMIȚA